The Handmaid's Tale
The drama series, based on the award-winning, best-selling novel by Margaret Atwood, is the story of life in the dystopia of Gilead, a totalitarian society in what was formerly part of the United States.
Offred
Offred one of the few fertile women known as Handmaids in the oppressive Republic of Gilead struggles to survive as a reproductive surrogate for a powerful Commander and his resentful wife.
Birth Day
Offred and her fellow Handmaids assist with the delivery of Janine's baby prompting Offred to recall her own daughter’s birth. Offred draws closer to Ofglen while dreading a secret meeting with the Commander.
Offred visits Janine’s baby with Serena Joy and remembers the early days of the revolution before Gilead. Ofglen faces a difficult challenge.
Punished by Serena Joy, Offred begins to unravel and reflects on her time with Moira at the Red Center. A complication during the Ceremony threatens Offred's survival with the Commander and Serena Joy.
Serena Joy makes Offred a surprising proposition. Offred remembers the unconventional beginnings of her relationship with her husband.
A Mexican Ambassador visiting Gilead questions Offred about her life as a Handmaid. Serena Joy reflects on her marriage and the role she once played in Gilead’s inception.