The Kingdom Exodus
Gathering leads, Drusse visits the control room and finally makes contact with the spirits; however, evil forces prevent her from going further; Helmer's desperate attempts at covering up his medical misdeeds are foiled by fellow doctors.
After witnessing Moesgaard's tour of the hospital, the director orders the secret Brotherhood to investigate the hospital's problems; a sudden accident sends the reluctantly discharged Drusse back to the neurosurgery ward.
After he poisons Krogshøj, Dr. Helmer fears another investigation will be launched; recovering from her surgery, Mrs. Drusse attends a meeting with the restless spirits; Judith's son continues to grow at an alarming pace.