The Marvelous Mrs. Maisel
It's the late 1950s and Miriam "Midge" Maisel has everything she has ever wanted -- the perfect husband, two kids and an elegant apartment on New York's Upper West Side. Her seemingly idyllic life takes a surprising turn when she discovers a hidden talent she didn't previously know she had -- stand-up comedy. This revelation changes her life forever as she begins a journey that takes her from her comfortable life on the Upper West Side through the cafes and nightclubs of Greenwich Village as she makes her way through the city's comedy industry on a path that could ultimately lead her to a spot on the "Tonight Show" couch. The series was created by Amy Sherman-Palladino ("Gilmore Girls").
A housewife living a perfect life on the Upper West Side in the 1950s discovers a previously unknown talent.
Ya Shivu v Bolshom Dome Na Kholme
Joel leaving causes Midge's life to go into a tailspin; Midge and Joel's parents butt heads while trying to keep the family together; Susie pushes Midge to get back on stage and find her voice.
Midge finds herself in legal trouble following another arrest, forcing her to rely on Susie's street smarts; Abe approaches Moishe with an interesting proposition; Lenny Bruce offers unconventional inspiration for Midge's act.
Midge starts to move on from her once-perfect life; Susie shows Midge the ropes while going on a tour of New York comedy clubs; Rose takes too much pleasure in Midge's new living arrangements.
Midge dives into a new line of work and makes quirky friends along the way; Susie continues her quest to keep Midge's career moving forward, but she gets hit with some setbacks; Midge and Joel experience the negatives of their new lifestyles.
Midge finds a different kind of audience to perform for; Abe gets offered the experience of a lifetime; the Weissmans come together for a family dinner; Susie shows off her management skills.