This Fool
Julio Lopez has a heart of gold and goes out of his way to help everyone but himself. Julio attempts to better his community, overcome his codependency issues with his family, and navigate working-class life in South Central.
A Storm Is Coming
Julio has a new client as a caseworker at Hugs Not Thugs: his recently incarcerated cousin Luis, who used to bully him; Julio's also got a new roommate, his recently incarcerated cousin Luis.
Putazos
Luis can't help but revert to his old ways when a former rival shows up and challenges him to a fight; Julio is conflicted on how to best help his cousin.
Julio takes a bold step forward in getting over his relationship with Maggie, while Luis seeks to gain closure from an ex with the help of Minister Payne.
It's Julio's Birthday, and he's miserable and misses Maggie; Luis struggles to understand why Julio hates his birthday and decides to force Julio to celebrate.
Luis' antics land him in therapy, where he gets in touch with his deepest emotions for the first time, much to Julio's chagrin.
Luis finds himself in an unlikely alliance with Maria; Julio finds himself desperate to be thought of as a nice guy, with increasingly disastrous consequences.