Pilot, Pts. 1 & 2
When the trail of elusive criminal "The Dutchman" dead ends, FBI Agent Peter Burke (Tim DeKay) teams up with a most unlikely partner to catch him – the imprisoned Neal Caffrey (Matt Bomer): master criminal, conman extraordinaire and Peter’s most accomplished collar. Now when Peter sets on the trail of the vicious counterfeiter, he has an equally devious criminal mind on his side.
The disappearance of a precious bible creates an interesting union when a New York Mafia kingpin enlists the help of Peter and the FBI in tracking down his beloved artifact. But while rooting out the thief, Neal finds himself in a tango with a sexy female villain and must decide where his loyalty truly lies.
A cache of gold sends Peter and Neal on a search to track down smuggled Iraqi artifacts. Although signs point to a US soldier, the trail leads to a corrupt news producer who was embedded in the embattled territory.
When an expensive portrait is stolen from a young woman, Peter and Neal set a sting for the cunning and deadly culprit. Neal must uncover the secret truth of the portrait’s origin even as the net tightens around the villain – and around Neal himself!