Die Hard
New York City policeman John McClane is visiting his estranged wife and two daughters on Christmas Eve. He joins her at a holiday party in the headquarters of the Japanese-owned business she works for. But the festivities are interrupted by a group of terrorists who take over the exclusive high-rise, and everyone in it. Very soon McClane realizes that there's no one to save the hostages -- but him.