Poking the Dragon
How Australia's trade with China became a political weapon. Over the last year, China has launched a wave of trade sanctions against Australia. Numerous industries have been hit with a range of punishing measures, from massive new taxes to import restrictions. Now, many Australian products have been all but banned from entering China, leaving the businesses that rely on this trade in peril. But just what instigated these sanctions?