S1, E3: Lorenzo besieges Veracruz and tries to discover the whereabouts of the serpent necklace, but Damian is willing to suffer the consequences before giving up his secret. Despite Tonahuac’s wishes, Chicahua puts itself at the disposal of the Spaniards without foreseeing the consequences.