14 de abril. La República
Alejandra discovers Fernando is getting married; everything might end in tragedy when the De la Torres decide not to sow.
Fernando admits he does not love Mercedes; Mercedes looks into Alejandra's past; Alejandra cannot contain her love for Fernando.