Afterglow
Ester Sand, the one person you think will live forever, finds out she has cervical cancer on her 40th birthday. After the initial shock wears off, Ester comforts the people in her life, and she has no intention of leaving the world just yet.
A Magical Evening
Ester insists on one last magical night out with her closest friends before the cancer treatment begins. Unbeknown to all of them, Charlotte makes an unsettling discovery.
Ester prepares for chemotherapy, while Arild secretly struggles. Jørund develops health anxiety, and Finn decides it's time to turn his life around.
Ester starts undergoing chemotherapy as two of her closest friends tie the knot and her teenage son Lars also falls in love. Still convinced that there must be something wrong with him, Jørund orders a full medical examination.
The brutality of chemotherapy is now hitting hard and taking its toll on Ester. Jørund tries to make up with Charlotte after their bust-up.
Ester starts to wonder if she has it in her to continue with the harshness of her treatment, Arild is invited to Japan on a once-in-a-lifetime work trip, and Jørund gets a shock.