En El Ojo Del Huracan
En El Ojo Del Huracan
Valle del Cer is a small town in the mountains with its own lake. Its inhabitants enjoy a quiet life, unaware of the event that in a few hours will change everything forever: the storm. An unusually hot day gives way to an extraordinary downpour accompanied by a gale and an electrical storm. No one in town had ever seen anything like it. After the storm, the calm reveals a series of wonders: Nacho, hostel owner Tania's husband, wakes up from a two-year coma laying on a hospital bed; María, a teacher, gets pregnant without ever having sex; Ramón, an old man with Alzheimer’s, shows signs of recovering… What they take as a reason to be happy, almost a miracle, will soon show its darker side. Nacho and Ramón don't seem to be their previous selves. In fact, they don't even show normal reactions or feelings. Each wonder complicates the personal situation and environment of those affected. Tania, alone and downhearted by her husband's situation, begins a relationship with his brother, Pablo. María was considering a relationship with Ribero, the town's forest ranger, to whom she confessed her virginity and Abel, Ramón's grandson, returns home following the tragic death of his mother in an accident. The commotion left behind by the storm is as big as the mysteries that followed it. Alicia, chief of the forest rangers, is the first person to notice that something strange is happening in the town and helped by Pablo, she begins a troubling investigation to uncover what hides behind "the incident."