Juana Inés
The life of Juana Inés de la Cruz, a writer and influential political figure in 17th-century Mexico.
At Least Look Unto Me
Juana Inés' wit catches the attention of the viceroy's wife and must take a rigorous exam.
There is No Confinement for the Soul
Father Núñez convinces Juana Inés to become a nun, but realizes that convent life is far from ideal.