Now You Know
Using puppetry, animation and live-action to answer questions from real-life kids.
Why Does an Astronaut Float in Space?
Astronauts Howie and Baboo take off in a space shuttle, and release their seatbelts to find they are weightless, and wonder why an astronaut floats in space; a visit with real-life astronaut Commander Chris Hadfield at an indoor trampoline park.
How Is Maple Syrup Made?
Howie and Baboo visit syrup expert Adrian at the Kortright Centre for Conservation where they tap a maple tree, collect sap, and boil it into syrup in the sugar shack.