Operation Amazonia
Federal agents risk their lives in the fight against criminal groups that make billions of dollars from environmental destruction and put lives in danger.
Raid on the Fofoquinha mining site, a logistics hub for the masterminds behind illegal mining operations in the Sararé Indigenous Territory.
Ibama agents investigate the theft of timber from Xingu Park and catch traffickers of exotic and wild birds at a market in Fortaleza.
The fight against wildlife trafficking and the pollution of Amazon rivers caused by illegal mining mobilizes Ibama agents in risky operations.
Ibama agents confront an invasion by deforesters in the Amazon rainforest and carry out offshore missions to protect mullet.