The Vortex
This adaptation of the Colombian literary classic follows a wealthy young woman and an idealist poet, two rebellious lovers who flee from the rules of the 20th century into a jungle promising freedom, unaware that an even crueler law reigns there.
Escape to Paradise
Alicia runs away with the poet Arturo to avoid her arranged marriage, but a pregnancy and a greedy merchant threaten their freedom.
A Viper Named Barrera
While Barrera carries out his evil plan, Arturo is consumed by jealousy, and Clemente embarks on a relentless search for his son.
Arturo arrives at landowner Zubieta's ranch in search of Barrera, while Griselda tries to convince Alicia to flee La Maporita ranch.
Arturo learns that Alicia and Griselda have left with Barrera. Later, Zubieta meets a fatal end, and Barrera loses his right-hand man.
While Arturo travels through Vichada, an Amazonian region scarred by exploitation, Barrera devises a cruel plan for Alicia and Griselda.
After discovering Griselda's betrayal, Alicia fights off an assault and is separated from her. Meanwhile, Arturo plans his next escape.