Super Size Me
Director Morgan Spurlock's social experiment in fast-food gastronomy sees him attempting to subsist uniquely on food from the McDonald's menu for an entire month. In the process his weight balloons, his energy level plummets and he experiences all sorts of unexpected -- and terrifying -- side effects. He also examines the corporate giant's growing role in the lives of American consumers and explores its methods of indoctrinating young people and its contribution to America's obesity epidemic.