A Mistake
Based on the page-turning novel, A Mistake is a thrilling exploration of the dangerous ripple effects that can be triggered by a single human error. When expert surgeon Elizabeth Taylor (Elizabeth Banks) makes the decision to allow her young registrar, Richard Whitehead, to take charge of one small but delicate step during a routine surgery, a mistake is made that can’t be undone. Soon after being sent to the ICU, the patient dies. Elizabeth’s efforts to protect Richard and herself come into conflict with the desperate need for black and white answers from the patient’s grieving parents and the hospital’s single-minded attempts to protect their reputation. A film about human fallibility, and forgiveness.