Michael Collins
In the early 20th century, Michael Collins (Liam Neeson) leads the Irish Republican Army with the help of his friends Harry Boland (Aidan Quinn) and Eamon de Valera (Alan Rickman), in a violent battle for Ireland's independence from Britain. But, when he fears the defeat of his revolution, Collins negotiates a treaty with the British, deeming him a traitor to the IRA. When he receives orders to murder his friends, Collins must decide where his loyalties lie.