The Searchers
In this revered Western, Ethan Edwards (John Wayne) returns home to Texas after the Civil War. When members of his brother's family are killed or abducted by Comanches, he vows to track down his surviving relatives and bring them home. Eventually, Edwards gets word that his niece Debbie (Natalie Wood) is alive, and, along with her adopted brother, Martin Pawley (Jeffrey Hunter), he embarks on a dangerous mission to find her, journeying deep into Comanche territory.