Carousel
Based on the lauded Rodgers and Hammerstein stage musical, this film follows the romance of Billy Bigelow (Gordon MacRae), a charming carousel barker, and Julie Jordan (Shirley Jones), a pretty worker from a nearby mill. When the attractive young couple gets married, they also both find themselves unemployed, which puts a strain on their relationship. When Billy finds out that Julie is pregnant, he resorts to extreme measures to get money, a decision that leads to tragedy.