Hollywood Banker
In the 80s, Dutchman Frans Afman became the most important banker in Hollywood and one of the most powerful men in the business. Through Italian producer Dino De Laurentiis he was introduced to the world of filmmaking and together they created a system of financing that revolutionized the independent film industry in Hollywood, called pre sales. For over a decade Frans was instrumental in both financing films such as 'Platoon', 'The Terminator' and 'Dances with Wolves'; as well as in the rise of the leading independent production companies such as Cannon, Hemdale and Carolco. However, he could not prevent it all from crashing down, when the ambition of the people he worked with turned into greed. And so the Dutch banker left the stage as swiftly as he had entered, but not without leaving behind a great legacy of independent films and forever changing the way films are financed. Director Rozemyn Afman tells the story of her father’s life and times, and how he not only influenced the world of filmmaking in Hollywood, but also her own life.