Robert McCall (Denzel Washington), a man of mysterious origin who believes he has put the past behind him, dedicates himself to creating a quiet new life. However, when he meets Teri (Chloë Grace Moretz), a teenager who has been manhandled by violent Russian mobsters, he simply cannot walk away. With his set of formidable skills, McCall comes out of self-imposed retirement and emerges as an avenging angel, ready to take down anyone who brutalizes the helpless.