The Gathering
Weeks before Christmas, bitter executive Adam Thornton (Edward Asner) learns that he only has a short time to live. Having abandoned his wife and four children years earlier, Adam confides in his former wife (Maureen Stapleton), who encourages him to bring the family together one last time and apologize for his actions. Without telling his children about his terminal illness, Adam worries how they will respond to his sudden request for forgiveness.