After Hours
What if that date you thought would never end didn't? When an uptown New Yorker innocently meets a downtown girl, he's uncontrollably drawn into a vortex of wild, malevolent and paranoid adventures After Hours. Paul Hackett's (Griffin Dunne) terrible night happens in the SoHo area of downtown Manhattan when he goes to keep a date with Marcy (Rosanna Arquette). Nothing in his humdrum life as a word processor has prepared him for his surreal encounters with Marcy; her far-out artist roommate Kiki (Linda Fiorentino); cocktail waitress Julie (Teri Garr); ice cream vendor Gail (Catherine O'Hara); June (Verna Bloom), who lives in the basement of a nightclub; and Mark (Robert Plunket) who is ripe for his first gay experience. Now, Paul longs only for the safety of his upper-East Side apartment ... but will he ever make it home?