Alice (Keke Palmer) yearns for freedom as an enslaved person on a rural Georgia plantation under its brutal and disturbed owner Paul (Jonny Lee Miller). After a violent clash with Paul, she flees through the neighboring woods and stumbles onto the unfamiliar sight of a highway, soon discovering the year is actually 1973. Rescued on the roadside by a disillusioned political activist named Frank (Common), Alice quickly comprehends the lies that have kept her in bondage and the promise of Black liberation. Inspired by true events, Alice is a modern empowerment story tracing Alice’s journey through the post-Civil Rights Era American South.