Bending Colours - Red Bull
A production of Red Bull Media House realized by Kai Neville Studio, and supported by O'Neill. Bending Colours takes a distorted look at professional surfer Jordy Smith, changing the audience's perspective on what form a surfing film can take. Filmed on location in Indonesia, Australia, Cape Town South Africa, Reunion, Tahiti, Puerto Rico, France, and Hawaii. Red Bull Media House and Kai Neville Studio dissolve perceptions of movement on the superhighway of performance surfing. Bending Colours is the year-long journey of surfing icon Jordy Smith, one of those rare athletes who delivers on the promises he offered as a teenage prodigy.