Rammstein - World Stadium Tour 2019-2024: The Making Of
Here, the real star is the show behind the show: In their nearly hour-long documentary "Rammstein – Behind The Scenes of the World Stadium Tour 2019–2024", the focus is not on the musicians themselves, but on the people who make Rammstein’s monumental performances possible in the first place. Directors Anne Winkler and Marek Weinhold provide a detailed look at the planning, processes, and countless tasks that must be completed before the band can even set foot on stage. Organizing concerts of this scale is always a massive undertaking—but Rammstein’s opulent pyro show, extraordinary stage design, and demanding lighting and sound requirements push their crew to face even greater challenges. The documentary offers an impressive and intimate glimpse into how a team of around 250 people rises to meet these demands. From scouting stadiums and drafting stage layouts, to bolting together massive stage components, rigging the lighting, testing the pyrotechnics, setting up merchandise booths, and preparing catering for the entire tour crew—fans are given an authentic sense of just how many steps it takes before the first flame finally ignites the night’s show. And even after the last note of the encore has faded, the work is far from over for the crew: steel beams, power generators, flamethrowers, instruments, mixing consoles, costumes—everything must be dismantled, packed up, and prepared for the next stadium performance within just a few hours. Watching the crew work hand in hand—highly focused but still smiling—makes the magic of this often-hidden world behind major tour productions truly tangible. Where other bands use documentaries to place themselves front and center, Behind The Scenes shines a light on those who make the musicians’ success possible—through personal portraits, brief interviews, and, most powerfully, the camera’s direct, unobstructed view over their shoulders.