S1, A1: In deze eerste aflevering neemt Karsu ons mee naar Istanbul. Deze prachtige Turkse metropool met ongeveer 16 miljoen inwoners heeft zowel een Europees als een Aziatisch deel. Hier ontmoet ze haar goede vriendin en voormalig culinair recensente voor Turkish Vogue Cemre. Zij heeft al verschillende kookboeken geschreven en geeft regelmatig internationale seminars over de Turkse keuken. Samen laten ze alle typisch toeristische plekjes links liggen en bezoeken ze Cemres top vijf van favoriete eet- en drinkgelegenheden. Sommige van deze plekjes zijn vaak alleen bekend bij de lokale bevolking en kenners. Een week na hun bezoek werden twee van deze restaurants toegevoegd aan de Michelingids.