S1, A1: Wanneer de bemanning van de Kinloch Bravo vast komt te zitten op hun boordplatform, eerst als hun helikopter niet komt opdagen en dan vanwege een mysterieuze mist die het hele olieveld bedekt, worden de pogingen van baas Magnus om een praktische oplossing te vinden gedwarsboomd door een afschuwelijk ongeluk en een groeiend gevoel van onbehagen aan boord.