S1, A5: De nieuwkomers aan boord van de Kinloch Charlie laten meteen hun aanwezigheid voelen. Pictor-baas Coake verzamelt steun om de verzwakte Magnus te ondermijnen en zich een weg te banen naar de pompkamer. Maar wanneer Coake's bedoelingen in twijfel getrokken worden en de bemanning beseft dat hij dingen voor hen verzwijgt, moeten ze zo snel mogelijk antwoorden vinden nu hun levens in gevaar zijn.