S1, A6: Rekeningen worden vereffend en mysteries opgelost als Coake wordt gedwongen Pictors plan en zijn ware missie aan boord uit te leggen. Rose en Fulmer beseffen wat de huiveringwekkende omvang van de betekenis van de mysterieuze boodschappen is. En Magnus moet zijn persoonlijke demonen laten rusten om de bemanning te kunnen leiden in een laatste overlevingsstrijd.