S1, A3: Extreme Rescues vertelt dramatische waargebeurde verhalen uit de hele wereld aan de hand van beelden die door de reddingswerkers zelf zijn vastgelegd. In deze aflevering scheurt de slagader van een professionele wielrenner door een bizar ongeluk en is hij kilometers verwijderd van medische hulp, vecht een kajakker om zijn vriend te redden, die ondersteboven vastzit in een stroomversnelling, en wordt een off-piste-skiër levend begraven in een tree-well.