S3, A1: Een jong meisje, Zoe, is er kapot van als ze ontdekt dat ze een vreemde genetische afwijking heeft die stamt uit de donkere periode van Salem. Zoe wordt snel afgevoerd naar Miss Robichaux’ academie voor uitzonderlijke jongedames, een mysterieuze school in New Orleans die de weinige afstammelingen bewaakt die deze unieke bloedlijn delen. Fiona Goode, die haar eigen, geheime agenda heeft en de machtigste heks van hun generatie is, keert terug in de stad en laait oude rivaliteiten op met de dodelijke vijanden van de kring, de Voodoo.