De dorpeling gaat naar de hoofdstad
S1, A1: Beryl Gardenant leidt een rustig leven, hij leidt zijn dojo in een uithoek van het land. Dit is afgelopen als oud-leerling Allucia langskomt met een nieuwe baan voor hem: speciale instructeur voor de ridders die zij leidt. Beryl accepteert de baan, maar adjunct-commandant Henblitz denkt niet dat hij het kan en daagt hem uit tot een duel.