De Hollandse Pot
S1, A1: In deze aflevering onderzoekt Janny wat een Nederlandse maaltijd eigenlijk is, en dat kan natuurlijk niet zonder aardappels en stamppot. Janny spreekt met aardappelboeren Jur en Jan Parlevliet. Samen met Joris Bijdendijk bezoekt Janny het Rijksmuseum. In zijn restaurant Het Rijks bereidt Joris pasta gevuld met visfarce, kleine Arnhemse slakjes en Amsterdamse boter, en Michel Rekers bereidt stamppot met snert. Voor het nagerecht sluiten we af met een bezoek aan een Nederlandse oliebollenkraam.