S1, A1: Kroonprins Harald rondt zijn opleiding aan de militaire academie af, maar zijn reputatie moet worden hersteld. Koning Olav stelt hem aan prinsessen voor en dat wakkert speculaties aan over zijn toekomstige koningin. Het gerucht gaat dat het klikt met de Griekse prinses, maar Haralds oog valt op een burgermeisje, Sonja Haraldsen, wat op veel aandacht van de pers en koninklijke kringen kan rekenen.