S1, A1: Antonia Scott is de intelligentste vrouw ter wereld - zowel een gave als een vloek. Ze is de Rode Koningin van een geheim experimenteel politieproject, tot ze door een persoonlijke tragedie haar de actieve dienst verlaat. Nu moet Jon Gutiérrez, een rechercheur in moeilijkheden, haar uit haar isolement halen om een zaak op te lossen die haar capaciteiten en haar verleden op de proef zal stellen.