Emancipation to the Holocaust 1791-1945
S1, A3: Liberty, equality, fraternity? The French Revolution gave European Jews hope that discrimination would end. However, political movements and pseudo-scientific trends generated new forms hatred of Jews, under a new term: "anti-Semitism".