Figure it Out: on the Hayduke Trail Escalante to Tropic
S1, E5: At 140 miles, this is the longest section on the whole Hayduke Trail. I left Escalante with a very full and heavy pack stuffed with 8 days of food. The section did not get off to a good start when I made a couple wrong turns but by the end I was in no rush to end it so that's a good sign. I finally have my trail legs and the hiking is becoming easier.