S1, A5: Het tragische verlies binnen een familie. Een dramatische dag uit het leven van een demonstrant. Deze aflevering laat zien hoe het hedendaagse politiewerk, het toezicht op en de criminalisering van zwarte Amerikanen hun oorsprong vinden in de angst voor een zwarte opstand uit de tijd van de slavernij en de eeuwenlange zoektocht naar vrijheid.