S1, A1: Het is volle maan en er is een meisje alleen thuis. Dan hoort ze buiten een geluid. Dapper als ze is, gaat ze kijken. Dan staat ze ineens oog in oog met twee wolven die van binnen uit het huis zijn ontsnapt. Met een gouden fonkeling in haar ogen stuurt ze de wolven terug de kelder in. Wie is dit meisje? Het is Maddy Smith en ze is een wolfsbloed. Op school ziet Maddy haar vrienden Tom en Shannon.