S1, A5: Professor Alice Roberts kijkt naar een van de meest vervloekte periodes in Europa: de middeleeuwen. Archeologen onthullen hoe oorlogen, pandemieën en overstromingen de wereld van onze voorouders omverwierpen. Hoe overleefde de westerse samenleving?