S1, A1: Het is 2008. Malena, 22, leidt een eenzaam leven in een stad ver van thuis. Dan herinnert het nieuws haar aan een traumatisch verleden. In 2004 was ze bij een rockconcert in de República de Cromañón. Er brak een brand uit waarbij 194 jongeren omkwamen. Het nieuws confronteert haar met haar schuldgevoel dat zij het heeft overleefd en zorgt dat ze een beslissing neemt die haar leven zal veranderen.