S1, A6: Out Of Africa wordt in Amerika net als haar eerste boek bejubeld als 'Boek van de Maand'. Terug in Denemarken wordt Karen geprezen bij uitgeverij Gyldendal. Ondertussen wordt moeder Ingeborg ziek.