S1, A1: F. Scott Fitzgeralds laatste werk, The Last Tycoon, volgt Monroe Stahr, de gouden knul van Hollywood, terwijl hij tegen zijn vaderfiguur en baas Pat Brady vecht om de ziel van hun studio te behouden. In een wereld die gemarkeerd wordt door de Depressie en de groeiende invloed van Hitler, laat The Last Tycoon de passies, het geweld en de ambitie van Hollywood in de jaren dertig zien.