S1, A2: Binny's eerste schooldag nadert en Melchior maakt het niet makkelijker door lastig te zijn. Ondanks dat hij er is, probeert Binny zich te concentreren op haar scheikundeles. Maar dan veroorzaakt ze per ongeluk een explosie en moet de school worden geëvacueerd. Terwijl dit gebeurt, steelt iemand de donatiedoos uit de foyer. Binny en Melchior moeten uitvinden wie de echte dief is! Binny en Melchior bezoeken ook de crypte van de familie Melchiors op de begraafplaats, waar ze aanvullende aanwijzingen hopen te vinden over het mysterieuze verleden van Melchior...