S1, A2: Na de overgave hangt het lot van de soldaten af van de genade van het Japanse leger. De Indiase soldaten veranderden toen Netaji hen opriep om het Indiase Nationale Leger te vormen. Maya, een aankomende fotografe, wil deel worden van dit vrijheidsleger. Sodhi en Arshad beseffen dat India hun moederland is en dat ze moeten vechten om het te bevrijden van de Britse heerschappij.