Shonan
S1, A1: Een introverte oude man (de oude Sodhi) bezoekt zijn zus (Urmila) en haar familie, Subhash (Urmila's zoon) en Amar (Subhash' zoon), in Singapore. Door zijn oudere zus wordt de oude Sodhi teruggebracht naar zijn verleden, de oorlog van '42. Een verleden waar hij voor vluchtte. Hij vertelt de omstreden afloop van de Slag om Singapore en het lot van de soldaten van het Brits-Indiase leger.