S1, A1: Nadat hij per ongeluk cryogeen bevroren is, ontwaakt Fry op de vooravond van het jaar 3000. Met de hulp van zijn twee nieuwe vrienden, een verouderde robot die Bender heet en een mooi, eenogig buitenaards wezen genaamd Leela, tart hij zijn leven als bezorger. Hij komt zijn achter-achter-achter-neef professor Farnsworth op het spoor, die het drietal inhuurt voor zijn intergalactische bezorgdienst. Er liggen spannende avonturen te wachten in deze nieuwe, onbekende wereld.