S1, A4: 1978–1980: Ted ontsnapt uit de gevangenis en is voortvluchtig. Elizabeth heeft nachtmerries en staat doodsangsten uit; gruwelijke nieuwsberichten uit Florida wijzen naar zijn verblijfplaats. Een collect call vanuit een gevangenis in Pensacola brengt haar bij zinnen. De natie wordt echter plotseling meegesleurd in een Bundy-manie. Is hij een aanstormende beroemdheid of een monster?